Χρήσιμα άρθρα για την επιχείρηση σας!

Τι είναι τέλος πάντων το bounce rate;

Φανταστείτε πως έχετε ένα κατάστημα και πουλάτε αθλητικά είδη. Βάζετε μια ταμπέλα έξω από το κατάστημα που λέει: ΝΕΑ ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΠΑΠΠΟΥΤΣΙΩΝ. Κάποια στιγμή, μπαίνει μέσα ένας πελάτης, και χωρίς να ρωτήσει τι και πως, φεύγει χωρίς να αγοράσει κάτι. Όταν μιλάμε για e-shops και ιστοσελίδες, αυτό είναι το λεγόμενο bounce rate (ποσοστό εγκαταλείψεων).

Όταν ένας χρήστης δηλαδή επιστεφτεί μια ιστοσελίδα (landing page) και αμέσως πατήσει κλείσιμο ή γενικότερα φύγει από αυτή χωρίς να ψάξει το υπόλοιπο site. Σαν ποσοστό, αφορά τον αριθμό επισκεπτών που έφυγαν χωρίς να περιηγηθούν στη σελίδα, στο σύνολο των επισκεπτών που μπήκαν και περιηγήθηκαν.

Τελικά, το μέγεθος μετράει;

Σας λέμε πως ναι! Και συγκριμένα, όσο πιο μεγάλο είναι το ποσοστό εγκατάλειψης της ιστοσελίδας σας, τόσο το χειρότερο για εσάς! Απαιτείται άμεσα αλλαγή στρατηγικής και αναθεώρηση ίσως και τεχνικώς της ιστοσελίδας σας. Και μην ξεχνάτε πως η Google το λαμβάνει σοβαρά υπόψη της  όταν κατατάσσει τις ιστοσελίδες !

Ένας εμπειρικός κανόνας είναι ο παρακάτω:

80% και πάνω είναι αρκετά κακό!

70% - 80% είναι προβληματικό!

50% - 70% είναι ένας συνήθης μέσος όρος!

30% - 50% είναι ένα πολύ καλό ποσοστό!

*Σημείωση: σε κάποιες περιπτώσεις, δεν είναι κακό το υψηλό bounce rate. Αυτό για παράδειγμα μπορεί να σημαίνει πως καλείται το κοινό σας να διαβάσει μια ενημερωτική ή πληροφοριακή landing page. Ή πάλι όταν ο επισκέπτης μάθει αυτό που θέλει από το link και φύγει ικανοποιημένος γιατί έτσι κι αλλιώς δεν ήθελε να αγοράσει κάτι από εσάς.

Γενικά πάντως ,αν τα ποσοστά σας είναι υψηλά, έχετε θέμα και πρέπει να τα ρίξετε!

Τι μπορεί να φταίει λοιπόν;

Εν συντομία συνήθως φταίνε τα παρακάτω:

  1. Η ιστοσελίδα σας αργεί να φορτώσει και οι χρήστες βαριούνται!
  2. Κακή δομή της ιστοσελίδας με αποτέλεσμα οι χρήστες να μπερδεύονται στην περιήγηση!
  3. Δεν έχετε καλό και ελκυστικό περιεχόμενο ώστε να τραβήξετε την προσοχή του χρήστη!
  4. Κακή αισθητική ιστοσελίδας που υποδηλώνει ερασιτεχνικό και αναξιοπιστία!

Πως βελτιώνω το bounce rate μου;

Ουσιαστικά οι λύσεις είναι να τροποποιήσετε τα παραπάνω προβλήματα που μπορεί να έχετε στην ιστοσελίδα σας. Σας αναφέρουμε τα πιο σημαντικά:

  1. Βελτιώστε το περιεχόμενο σας!

Αυτή είναι η ουσία της ιστοσελίδας σας! Ο λόγος που απευθύνεστε στο κοινό σας και ο λόγος που θα πρέπει εκείνο να αφιερώσει χρόνο για να σας δώσει την προσοχή του. Τα κείμενα που γράφετε, τα προϊόντα που πουλάτε, οι πληροφορίες που παρέχετε, τις λύσεις που μπορεί να βρει κάποιος σε εσάς, είναι μια πολυδιάστατη μεταβλητή που θα καθορίσει το αν θα κερδίσετε τον χρήστη ή όχι.

  1. Εμπλουτίστε με τα λεγόμενα call for action buttons!

Τα κουμπιά αυτά είναι σημαντικό να βρίσκονται στην ιστοσελίδα σας γιατί παροτρύνουν τον επισκέπτη να τα χρησιμοποιήσει. Με αυτό τον τρόπο τον «αναγκάζουν» να περιηγηθεί και σε άλλες υποκατηγορίες. Τέτοια παραδείγματα είναι: Για προσφορές πατήστε εδώ!, ή μάθετε περισσότερα!, ή θέλω να μαθαίνω τα νέα!. Εξαρτάται βέβαια από το είδος της ιστοσελίδας, αλλά σε γενικές γραμμές, έρευνες έχουν δείξει πως μειώνουν το bounce rate.

  1. Βελτιώστε την ταχύτητα της ιστοσελίδας σας!

Ο χρήστης πλέον είναι ανυπόμονος οπότε και να θέλει να επισκεφτεί άλλες υποκατηγορίες της ιστοσελίδας σας, αν αργεί να φορτώσει, τότε σίγουρα φεύγει! Ειδικά αν συνδέεται από κινητό, τότε θα πρέπει η σελίδα να φορτώνει κάτω από 5 δευτερόλεπτα.

  1. Χρησιμοποιήστε videos!

Ένας τρόπος να κρατήσετε περισσότερη ώρα έναν επισκέπτη δεν είναι τα μακροσκελή κείμενα, αλλά τα website videos. Είναι πιο εύκολα στο να τα κατανοήσει, πιο ευχάριστα, και πιο αποτελεσματικά διότι συνδυάζουν εικόνα και ήχο. Ένα επιπλέον πλεονέκτημα είναι πως τα επιτυχημένα videos γίνονται viral (μεταδίδονται πολύ γρήγορα και από πολλούς) με αποτέλεσμα, αν δημιουργηθούν σωστά, να κερδίσετε πολύ περισσότερο κοινό από αυτό που υπολογίζατε!

  1. Βελτιώστε το τεχνικό μέρος της ιστοσελίδας σας!

Η κατασκευή μιας ιστοσελίδας είναι καθοριστικής σημασίας για την αποτελεσματικότητα της. Η αρχιτεκτονική της πρέπει να διέπεται από κανόνες ώστε να αποδώσει τα μέγιστα οφέλη από τους επισκέπτες. Τα μενού πρέπει να είναι ξεκάθαρα, να μην μπερδεύουν, οι φόρμες επικοινωνίας να είναι απλές, να μην υπάρχουν πολλά pop up στοιχεία που καθυστερούν τον επισκέπτη, και γενικότερα οι διαδικασίες να είναι απλές και ξεκάθαρες. Αυτά θα βοηθήσουν επιπλέον και για το SEO της ιστοσελίδας.

  1. Επιδιώξτε να είστε αξιόπιστοι!

Πολύ σημαντικό στοιχείο ειδικά αν έχετε e-shop. Για να παροτρύνετε τον επισκέπτη να περιηγηθεί, φροντίστε να τονίζετε συνεχώς πως δεν υπάρχει κίνδυνος να του υποκλέψουν προσωπικά δεδομένα ή πως οι συναλλαγές του θα είναι ασφαλείς. Η ιστοσελίδα σας θα πρέπει να έχει τις απαραίτητες δικλίδες ασφαλείας ώστε ο επισκέπτης να νιώθει πως βρίσκεται σε ένα ασφαλή χώρο.

 

Σαν επίλογο θα σας επισημαίναμε τη σημασία που πρέπει να δίνει μια ιστοσελίδα τον όρο «εμπειρία του χρήστη» κατά τη διάρκεια της περιήγησης. Είναι όλα εκείνα τα συναισθήματα που θα του προκαλέσετε μέσα από την ιστοσελίδα σας και θα τον κάνουν είτε να μείνει είτε να φύγει. Μην περιμένετε από ένα άρθρο ή μια πρόσκληση σε μια landing page να κατακλυστεί από επισκέπτες η ιστοσελίδα σας. Θέλει συνεχή προσπάθεια και αναπροσαρμογή της στρατηγικής σας, όποτε αυτό κριθεί αναγκαίο.

Θα χαρούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας και να σας προτείνουμε τις πιο συμφέρουσες λύσεις! Μπορείτε να συμπληρώσετε την παρακάτω φόρμα επικοινωνίας ή καλέστε μας: +30.22310.51905
: +30.6947.901217
για να σας ενημερώσουμε και να αναλύσουμε τις υπηρεσίες που ταιριάζουν στην δική σας περίπτωση.

Χρήστος Τσακμάκης
Author: Χρήστος ΤσακμάκηςWebsite: https://webinarium.gr
Ornicom Blogger
Ειδικότητα:
MSc Marketer

ΥπηρεσίεςΔείτε Περισσότερα